Image Alt

Powerwalking

Powerwalking is Fit & fun!

Powerwalking is lopen in een stevig tempo, met oefeningen tussendoor. Je werkt aan je gezondheid met plezier. Powerwalking is een basis van een effectieve bewegingsvorm om jouw doel te bereiken. Dit kan zijn gewichtsverlies, een betere conditie en spieren opbouwen. Het is een gezonde leefstijl richting meer bewegen, en op een leuke manier socializen. Het gemiddelde calorieverbruik met Powerwalking kan oplopen tot wel 500 calorieën per uur. Het is geschikt voor alle leeftijden.

preventief bezig zijn

Met powerwalking ben je preventief bezig met je gezondheid. Door regelmatig te bewegen voorkom je problemen met hart en bloedvaten, botontkalking wordt tegengegaan en de darmfunctie wordt gestimuleerd. Bovendien verdwijnen gevoelens van spanning en stress en slaapt men heerlijk. Powerwalking is leuk, gezellig en zeer effectief.

Waarom powerwalking

Powerwalking is conditioneel wandelen. Indien je echt fitter wilt worden op deze manier, dan moet je stevig doorlopen met een tempo van rond de 6 à 7 kilometer per uur. Dit is precies wat Powerwalking ook doet. Door een krachtige armbeweging en een sterke afzet met de voet zijn veel spieren tegelijkertijd actief. De hartslag komt hierdoor op een niveau dat nodig is om conditioneel beter te worden. De ademhaling wordt dieper, de bloedsomloop wordt aangezet en de zuurstoftoevoer vergroot. Het calorieverbruik kan hierdoor oplopen tot wel 500 calorieën per uur. Deze sportieve training van ongeveer 60 minuten is een simpele manier om meer te bewegen, af te slanken en gezond te blijven. Veel artsen en fitness-deskundigen vinden Powerwalking de ideale manier om fit te blijven. Ze beschouwen het als de perfecte workout omdat iedereen het kan, het geen overbelasting aan de gewrichten oplevert zoals bij hardlopen, en de blessures door Powerwalking uiterst zeldzaam zijn. Maar er zijn nog meer voordelen. Met Powerwalking heb je geen speciale apparatuur nodig, het kan bijna overal worden gedaan, je kunt dit je hele leven doen en de buiten omgeving met de frisse lucht werken verfrissend en geven je meer energie.

Latest blog posts

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo.

BLOG
Close

Trainingsduur van onze lessen zijn 60 minuten. Het is altijd mogelijk om tussendoor aan te melden. Een proefles is gratis.

Tijden / Locaties
  • Maandag:        9.00 uur. Verzamel en startpunt voor de training is bij de vogeltuinen Eperweg 3-5 ’t Harde
  • Maandag:      19.00 uur. Verzamel en startpunt voor de training is Hellenbeekstraat 86
  • Woensdag:      9.00 uur. Verzamel en startpunt voor de training is bij de vogeltuinen Eperweg 3-5 ’t Harde
  • Donderdag:  19.00 uur. Verzamel en startpunt voor de training is Hellenbeekstraat 86
  • Vrijdag:            9.30 uur. Verzamel en startpunt voor de training is bij de vogeltuinen Eperweg 3-5 ’t Harde
Our socials